رفسنجانی: در تهران خانه شخصی ندارم؟؟؟؟

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی گفت: بارها گفته‌ام که اگر فرد دیگری برای انتخابات ریاست‌جمهوری نباشد و فقط من بتوانم در این شرایط حساس، کشور را اداره کنم، حاضرم به صحنه بیایم، ولی اکنون منتظرم فرد مناسبی غیر از من برای اداره کشور پیدا شود.
به گزارش ایسنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از پایان سخنرانی‌اش در بیستمین گردهمایی بزرگ مبلغین در مدرسه فیضیه قم در پاسخ به سؤالات روحانیون، گفت: هنوز هم ترجیح می‌دهم که کسی غیر از من کشور را اداره کند و من او را کمک می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد که از مقامات عالی‌رتبه نظام نیز تقاضا کرده است این مسئله را به وی تکلیف نکنند و بگذارند تا در فضایی باز فرد مناسبی برای این کار پیدا شود.
وی ادامه داد: هنوز هم منتظرم تا شخص مناسبی برای ریاست‌جمهوری پیدا شود که در این صورت من از او حمایت می‌کنم.
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اموال و دارایی‌های خود گفت: این یک بحث طولانی است و قبلا هم به آن پاسخ داده‌ام. هنگامی که انقلاب شد، امکانات زیادی داشتم و وضع من در دوران طلبگی مناسب‌تر از دیگران بود. اما اکنون 25 سال از آن دوران گذشته است. بخشی از دارایی‌های من در رفسنجان است که به من ارث رسیده و بخشی هم در قم که بر اثر کار در دوران طلبگی به دست آورده‌ام. الان حاضرم همه این دارایی را از من بگیرند و در ازای آن خانه‌ای شبیه آن چه که قبل از انقلاب داشتم و در آن ترور شدم، به من بدهند، من حتی در تهران هم خانه شخصی ندارم.
وی گفت: پیش از انقلاب در قم 100 قطعه زمین در سالاریه داشتم، اما اکنون فقط یک قطعه از آن مقدار باقی مانده و درصدد هستم تا پولی فراهم کنم که در این زمین ساختمانی بسازم که ارتباط فرزندانم با قم قطع نشود. البته در مشهد هم 150 متر زمین در یکی از ییلاقات دارم که در زمان طلبگی آن را خریده‌ام. در مجموع ارزش همه دارایی‌های من به اندازه یک خانه هم نیست.
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: هر کس هر چه از اموال من پیدا کرد، از طرف من وکیل است که آن را تصاحب کند. من این را برای خود یک افتخار می‌دانم که هر چه داشتم در راه انقلاب داده‌ام.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تحلیل اوضاع عراق و تاثیر آن بر جمهوری اسلامی ایران گفت: مسئله عراق تمام شده است، ملت عراق در حال آزاد شدن هستند و در این صورت ایران بسیار قوی‌تر می‌شود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی مبنی بر راهکار مهار تورم و فشار اقتصادی بر اقشار آسیب‌پذیر، گفت: من هم از مسئله تورم ناراضی هستم. در کشور باید رونق اقتصادی و کارهای سازندگی در جریان باشد، در این صورت مسئله تورم به صورت ریشه‌ای حل می‌شود. تورمی که بخواهد با یارانه حل شود، ریشه‌دار نیست. در مجمع هم تصویب چشم‌انداز 20 ساله و سیاست‌های کلی می‌تواند کشور را نجات دهد.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر موضع ایران در شورای حکام و آینده انرژی هسته‌ای ایران گفت: قدرت‌هایی مثل اروپا و آمریکا به هیچ قیمت نمی‌خواهند که ما دانش و تکنولوژی مستقل داشته باشیم. ما مصمم هستیم به هر قیمت که شده این تکنولوژی هسته‌ای را حفظ کنیم و یک قدم از حق خود عقب‌نشینی نکنیم. ما در راه نیل به هدف خود حرکت خواهیم کرد و حق‌مان را می‌گیریم و مطمئنا ملتی که بخواهد، موفق می‌شود. البته اگر در این راه نیاز به مجاهدت باشد، مجاهد خواهیم بود.

::. سیاوش قمیشی می خواهد برگردد .::


 

« سیاوش قمیشی » خواننده لس آنجلسی خواستار باز گشت به ایران شده است .
گفته می شود قیمشی در نامه ای به احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی خواستار باز گشت به ایران وفعالیت در زمینه موسیقی در چار چوب سیاستهای نظام جمهوری اسلامی شده است.





 

سمند یکی از قویترین خودروهای روز جهان است؟؟؟؟؟؟



طبق‌ نتایج آزمایشها در انگلیس
سمند یکی از قویترین خودروهای روز جهان است

خبرگزاری فارس: نتایج آزمایشهای انجام شده در انگلستان در ارتباط با خودرو سمند نشان می‌دهد که این خودرو یکی از قویترین خودروهای روز جهان است و از نظر پایداری در سطح بسیار خوبی با توجه به استانداردهای روز اروپا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط گروه صنعتی ایران خودرو، این آزمایشها توسط شرکت میران انجام شد و نتایج آن نشان داد که سمند یکی از بهترین خودروهای روز از نظر پایداری هندلینگ است و از پایداری بالایی به ویژه در پیچهای تند جاده‌ای برخوردار است.
در این زمینه، رییس اداره کل رضایت مشتری ایران خودرو ‌توضیح داد: تمامی تستهای لازم بر اساس استاندارد اروپا، با حضور استادان مجرب و با تجربه اروپایی انجام شد که خودرو ملی ایران، در این تستهای استاندارد اروپا، نمرات بالایی را کسب کرد.
حسین خسروشاهی که مسوولیت تیم اعزامی تست سمند در انگلیس را بر عهده داشته است، گفت: خودروی سمند از نظر موتور و بدنه، قابلیتهای لازم را برای تقویت به منظور حضور در مسابقات بزرگ رالی دارد.
به گفته وی، یکی از مهمترین نتایج بدست آمده در مورد این خودرو، ‌تست (CRASH) یا برخورد با مانع بود که نتایج آن روشن کرد سمند یکی از مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین خودروهای روز جهان است.
رییس کل اداره رضایت مشتری ایران خودرو، خاطرنشان ساخت: بر اساس اسناد و بررسی‌های موجود، سمند یکی از کم مساله‌ترین خودروهای ساخت داخل بوده و تاکنون هیچ گزارشی که نشان دهد به دلیل نقص فنی دچار حادثه شده، دریافت نشده است.
وی تصریح کرد: سمند در بررسیها و نظرسنجیهای انجام شده، به ویژه در طول نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، نمره خوبی گرفت و نشان داد که میزان رضایتمندی مشتریان از این خودرو بسیار بالاست.
گروه خودروهای مسابقه‌ای سمند،‌ اوایل تابستان امسال در یک مسابقه رالی در استان خراسان و در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد، مقام اول را در بین گروههای مختلف شرکتهای خودروساز کشور کسب کرد.
فدراسیون رالی گزارش آن را با عنوان«اسب های آهنین ایران خودرو قهرمان شدند» تنظیم کرده بود.
خسرو شاهی در ادامه این گفت و گو ، وجود برخی مشکلات برای تمامی خودروها را طبیعی دانست و گفت : در تمام دنیا برای تست خودرو و تعیین ضرایب اطمینان و کیفیت آن، چند پارامتر جانبی از جمله کیفیت جاده، کیفیت آب مصرفی خودرو،‌کیفیت بنزین، روغن مصرفی و در نهایت کیفیت رانندگی را نیز در نظر گرفته و بررسی می کنند که متاسفانه این مساله در کشور ما چندان جدی گرفته نمی شود.
وی افزود: علاوه بر کیفیت جاده که بر روی یکسری قطعات مانند کمک فنر و سیستم تعلیق تاثیرات شدید و مستقیمی دارد، سرعت متوسط داخل شهر و بزرگراهها،‌ترافیک و راهبندان های سنگین و نیز کیفیت رانندگی نیز می تواند در ایجاد مشکلات برای یک خودرو موثر باشد.
رییس کل اداره رضایت مشتری، یادآور شد: وقتی مسیر دو ساعته تهران-شمال، با دنده یک و دو و با سرعت بسیار پایین و همراه با ترافیک به مدت پنج تا شش ساعت طی می شود، بی شک اثرات نامطلوب آن برسیستم نیرو محرکه، کلاج، ترمز، و حتی موتور خودرو برجای مانده و دوام قطعات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
خسروشاهی با بیان اینکه«هنز خیلی ها مزایای سمند را درایران نمی دانند» ، گفت: سمند یکی از افتخارات فرزندان ایران است که با تلاش شبانه روزی و تعصب ملی آنان در مجموعه ایران خودرو طراحی و تولید شده و به نظر می رسد که دیگران بیش از ما به ارزشهای آن پی برده باشند.
سمند اولین خودرو ملی ایران است که تمامی حقوق، امتیازها و مالکیت معنوی آن به ایران تعلق دارد. کار طراحی این خودرو از سال 76 در ایران خودرو آغاز و از سال 80 تولید وبه بازار داخلی عرضه شد.